Koniec projektu "The Ten" Virgila Abloha i firmy Nike

2019-02-18
Koniec projektu "The Ten" Virgila Abloha i firmy Nike

Koniec projektu "The Ten" Virgila Abloha i firmy Nike

Abloh od zeszłego roku jest związany z francuską marką Louis Vuitton, gdzie pełni funkcję dyrektora artystycznego linii męskiej. Swoją sławę zawdzięcza jednak przede wszystkim wykreowanej przez siebie marce Off-White oraz stworzeniu domu mody w Mediolanie znanego pod tą samą nazwą.

Duet tworzony przez amerykańskie przedsiębiorstwo Nike oraz kreatora marki Off-White od 2017 roku nieprzerwanie prezentował nam interesujące wydania butów. Bazą dla wszystkich wydań projektu "The Ten" było istniejące już wcześniej obuwie od Nike, które Abloh brał na warsztat i modyfikował według swoich wizji. Virgil w charakterystyczny sposób zaprojektował na nowo każdy z dziesięciu modeli. Jego znakiem rozpoznawczym są napisy w oryginalnych fontach, umieszczane w różnych miejscach na obuwiu oraz odzieży. Dzięki jego doskonałemu gustowi, wstrzeleniu się w panujące trendy oraz skutecznym działaniom marketingowym - wszystkie modele, które powstały w ramach tej współpracy, stały się jednymi z najbardziej pożądanych sneakersów na świecie.

Na przestrzeni dwóch ostatnich lat mogliśmy oglądać specjalne wydania modeli, takich jak m.in. Air Jordan 1, Vapormax, Presto, Air Force 1Air Max 90 i 97, Blazer Mid i wiele innych. Warto dodać, że część spośród wyżej wymienionych par oddawana była do sprzedaży zarówno w męskich, jak i damskich rozmiarach, czasem nawet dziecięcych. Każda premiera butów od Off-White & Nike odbijała się szerokim echem w środowisku sneakerheadów. Ceny butów na rynku osiągają zawrotne wysokości, jednak nie brakuje chętnych, by je kupować. Buty od Virgila Abloha oraz Nike zobaczyć można na nogach niejednego celebryty. Do historii przejdą fotografie takie jak np. Asap Rocky oraz Roger Federer w AJ1, Drake w Presto, czy Serena Williams w stworzonym specjalnie dla niej wydaniu Blazerów.
Popularny model od firmy Nike - Air Max 90

Co dalej z współpracą Abloha z firmą Nike?

W zeszłym tygodniu miała miejsce premiera ostatniego modelu promującego projekt "The Ten". 7 lutego fani Virgila Abloha mogli wziąć udział w losowaniu odbywającym się na specjalnej aplikacji na smartfona, którą wypuściła firma Nike. Wydaniem kończącym tę niesamowitą współpracę okazał się znany model - Nike Air Max 90 w dwóch kolorystykach: Black oraz Desert. Skoro buty z projektu "The Ten" zyskały rzeszę fanów, uznanie oraz dla wielu są tzw. grailem, nasuwa się na myśl pytanie, dlaczego twórcy rezygnują z dalszych projektów? Odpowiedzią może być fakt, iż buty te z założenia miały być mocno limitowane i trudno dostępne, co z kolei przełożyło się na ogromny hype. Na przestrzeni ostatnich dwóch lat znacznie wzrosła popularność Off-White oraz sprzedaż produktów firmy Nike. Jak wspominał Abloh, współpraca nad kolekcją "The Ten" kończy się wraz z premierą off-white'owego modelu Nike Air Max 90, lecz nie jest to koniec jego partnerstwa z amerykańską firmą Nike. W takim razie niewykluczone, że duet zaskoczy nas wszystkich czymś zupełnie nowym. Nie ma wątpliwości co do tego, że spora część środowiska z niecierpliwością czeka na kolejne informacje dotyczące nowych par limitowanych sneakersów.

Polecamy również sprawdzić produkty będące wynikiem współpracy Virgila Abloha i jego marki Off-White z firmą Converse.

Analizujemy zanonimizowane informacje naszych użytkowników, aby lepiej dopasować naszą ofertę oraz zawartość strony do Twoich potrzeb. Strona ta korzysta również z plików cookie, aby np. analizować ruch na stronie. Możesz określić warunki przechowania lub dostęp plików cookie w Twojej przeglądarce. Dowiedz się więcej
Ok, rozumiem
pixel