Jak trenować piłkę nożną z dzieckiem?

2021-01-11
Jak trenować piłkę nożną z dzieckiem?

Piłka nożna to jedna z popularniejszych dyscyplin sportowych w Polsce. Interesują się nią głównie dorośli, choć cieszy się również popularnością wśród młodszych zawodników. Jeśli dziecko interesuje się sportem i chce trenować, warto zapewnić mu dostęp do treningów piłkarskich. Jak trenować piłkę nożną z dzieckiem? Specjaliści wyjaśniają, że odpowiednia dawka ruchu w młodym wieku przynosi wiele korzyści. Wspiera ogólny rozwój organizmu, ale także kształtuje jego postawy i podejście do rywalizacji.

Od ilu lat można zapisać dziecko na piłkę nożną?

W treningu piłki nożnej udział brać mogą dzieci w różnym wieku. W specjalistycznych szkołach, a nawet przedszkolach, dyscyplina ta cieszy się popularnością nawet wśród czterolatków. Oczywiście wiek warunkuje jakość gry. W tak młodym wieku jest to głównie zabawa, która ma na celu pozytywnie wpłynąć na ogólny rozwój malucha. Jeśli jednak pasja do piłki nożnej nie zniknie, profesjonalne treningi dziecko może rozpocząć w wieku od 10 – 14 lat.

Jak trenować piłkę nożną z dzieckiem? Chcąc zyskać pewność, że piłka jest tym właściwym sportem, warto zapewnić dziecku dostęp do różnych dyscyplin sportowych. Im większy wybór, tym szanse na to, że dziecko wybierze sport, który będzie mu sprawiać przyjemność, a jednocześnie pozwoli rozwinąć swoje umiejętności i zdolności fizyczne.

Jak powinny wyglądać zajęcia z piłki nożnej dla dzieci?

Trening najmłodszych zawodników nie powinien trwać dłużej niż godzinę. Warto zwrócić uwagę, aby grupy nie były zbyt duże – dzieci są wyjątkowo ruchliwe, mają dużo energii, a zadbanie o dużą ich liczbę może być trudne. W przypadku najmłodszych trening jest najczęściej zabawą. Nie warto zaznaczać, że teraz odbywa się rozgrzewka, a następnie trening właściwy. Warto zadbać o to, by trenowane elementy pozwoliły rozwijać je w każdym kierunku oraz by dostarczyły im odpowiednio zróżnicowanych bodźców.

Dzieci w wieku 7-12 lat powinny brać udział w treningach wszechstronnych. Dopiero po ukończeniu 13. roku życia mogą dołączyć do ukierunkowanych zajęć. Specjalistyczne treningi są skierowane do młodzieży powyżej 16. roku życia. W zależności od etapu, poza kondycją i wytrzymałością, trenowane są także zdolności techniczne, motoryczne oraz psychiczne. W każdym z wspomnianych ćwiczeń dla młodych piłkarzy podstawą jest wytrzymałość fizyczna, która pozwala na zdobywanie kolejnych umiejętności. Warto już od najmłodszych lat dbać o jej prawidłowe wprowadzanie, gdyż dzieci szybko się uczą i jeszcze szybciej zdobywają nowe umiejętności, poszerzając tym samym swoją sprawność.

Jak trenować dziecko w piłkę nożną

Ile powinien trenować młody piłkarz?

Podczas trenowania umiejętności piłkarskich, warto również zwrócić uwagę na czas trwania treningów. Zajęcia z piłki nożnej dla dzieci powinny być przede wszystkim regularne i dopasowane do wytrzymałości dziecka. Może się okazać, że dla jednego codzienny godzinny trening nie będzie zbyt dużym obciążeniem, a dla innego nie będzie możliwy do wykonania. Warto również pamiętać, że dzieci szybko się regenerują, a w młodym wieku nie mają również zakwasów. Stąd intensywne treningi nie są im straszne. Powinny one oczywiście być oddzielone odpowiednimi przerwami czy rozróżnione intensywnością wykonywanych działań.

Jak przygotować dziecko do treningów piłkarskich?

Przygotowanie dziecka do treningu jest niezwykle prostą sprawą. Wystarczy zadbać o odpowiedni strój sportowy – odzież - spodenki piłkarskie dla dziecikoszulki piłkarskie dla dzieci, a także obuwie oraz zapisać go na trening. Chcąc zapewnić mu maksymalną wydajność, warto zadbać, by około 1,5-2 godziny przed treningiem zjadł pożywny posiłek. Podczas treningu bardzo ważne jest także spożywanie odpowiedniej ilości wody. Nie należy proponować słodkich napojów oraz innych substancji, które zawierają duże ilości cukrów. Nie tylko utrudniają one nawodnienie organizmu, ale sprawiają również, że ciągle chce się po nich pić.

Jak przygotować dziecko do treningów piłkarskich? Warto również zwrócić uwagę na jego podejście do zajęć. Idealnie, jeśli maluch sam chce w nich uczestniczyć. Ambicje rodziców, zmuszanie pociechy do ćwiczeń nie jest najlepszym rozwiązaniem. Jeśli dziecko ma się rozwijać, musi robić to na co ma ochotę. Dodatkowo, zbyt duża liczba zajęć dodatkowych również może negatywnie wpływać na rozwój dziecka. Efektywność wymaga nie tylko regularnego ćwiczenia, ale również chwili na odpoczynek i zregenerowanie organizmu. Co gorsza, omijanie treningów, zwłaszcza w dużych ilościach, utrudnia przyszłemu sportowcowi zdobycie umiejętności na poziomie, na jakim by tego chciał. Pominięcie jednego spotkania drużyny nie będzie problemem i może się zdarzyć każdemu, jednak rzadkie uczestnictwo w nich sprawi, że dziecko pozostanie daleko za innymi członkami drużyny.

Czy jakimś dzieciom nie są polecane treningi piłkarskie?

Od ilu lat można zapisać dziecko na piłkę nożną? W treningach piłkarskich mogą uczestniczyć dzieci w każdym wieku, zarówno chłopcy, jak i dziewczynki. Sport to zdrowie, stąd też warto zadbać o to, by maluch miał zapewnioną regularną aktywność fizyczną. Oczywiście im starsze dziecko, tym trudniej wybić mu się na wyżyny i osiągnąć sukces na skalę międzynarodową. Już 16-17 latkowie grają w Ligach Mistrzów o puchar międzynarodowy. Oczywiście, zbyt szybkie rozpoczęcie treningów również nie jest dobre i może sprawić, że zbyt szybkie osiągnięcie sukcesu na różnych obszarach pozbawi go radości i zapału.

Pokaż więcej wpisów z Styczeń 2021
Analizujemy zanonimizowane informacje naszych użytkowników, aby lepiej dopasować naszą ofertę oraz zawartość strony do Twoich potrzeb. Strona ta korzysta również z plików cookie, aby np. analizować ruch na stronie. Możesz określić warunki przechowania lub dostęp plików cookie w Twojej przeglądarce. Dowiedz się więcej
Zamknij
pixel