Ile kosztuje wyprodukowanie sneakersów?

2020-12-08
Ile kosztuje wyprodukowanie sneakersów?

Sneakersy są butami, które mogą kosztować naprawdę sporo pieniędzy – szczególnie wtedy, gdy są wprowadzane na rynek przez znanego od wielu lat producenta. Wiele osób uważa przez to, że tego typu buty są drogie przede wszystkim ze względu na metkę, jaką posiadają. Ale - czy aby na pewno jest to prawda? Cena, jaką płaci się za buty sportowe nie zależy przecież wyłącznie od tego, kto je wydał, ale także od szeregu mniejszych czynników, o których większość osób nie pamięta. Dlaczego zatem Ty musisz zapłacić cenę taką, a nie inną? Co na nią wpływa?

Koszty produkcji buta w fabryce

Pierwszą rzeczą, o jakiej należy pamiętać, jest koszt samej produkcji buta, który przeważnie wynosi około 25% całościowej ceny buta. Na tę kwotę składają się przede wszystkim użyte materiały (im wyższej jakości, tym droższe), pensje dla pracowników oraz zyski dla fabryki, a także opakowanie, w którym taki but idzie do dalszej dystrybucji. Jak zatem widać, już samo wyprodukowanie buta wcale nie jest takie tanie – a to jeszcze nie koniec kosztów.

Transport obuwia

Transport niekoniecznie kosztuje dużo w przeliczeniu na jedną parę butów – to przeważnie koszt około 3% całej kwoty. Niemniej, warto wiedzieć, że producent, który chce wprowadzić na rynek nowe sneakersy nieco ryzykuje. Większość transportu odbywa się drogą morską, kontenerami – przebycie całego kontenera butów z punktu A do punktu B na mapie może kosztować już całkiem sporo pieniędzy. A jeszcze trzeba rozdystrybuować buty po sklepach!

Administracja i marketing

Tutaj zaangażowanych jest aż 15% z kwoty, jaką ostatecznie kosztuje para obuwia. To naprawdę sporo, ale bez tego nie usłyszałbyś o nowych butach, a co za tym idzie – nie zostałyby one sprzedane i producent poniósłby koszta. Jeżeli chodzi o marketing, to przeważnie mowa tutaj o wszelkiego rodzaju reklamach – tak, z tych pieniędzy opłacane są też gwiazdy, które są zatrudniane do promowania danego produktu.

Marża sklepu sprzedającego buty

Sklep kupuje obuwie sportowe w cenie hurtowej, która jest niższa o jakieś 50%. To oznacza, że marża sklepu, w którym kupujesz obuwie także wynosi 50% i jest to najwyższa składowa całej ceny obuwia. Warto jednak mieć świadomość tego, że sklep także musi ponieść sporo ryzyka. Co jeśli buty się nie sprzedadzą? Co jeśli będą zalegać na magazynie zajmując przy tym także miejsce? 50% marży dla sklepu daje też możliwość dawania w późniejszych terminach całkiem sporych zniżek i promocji.

Ile zarabia sam producent?

Wbrew pozorom nawet popularni producenci nie zarabiają dużo na obuwiu, które produkują. Jest to przeważnie 5% całkowitej kwoty butów – i mowa tutaj o kwocie bez marży dla sklepu. Jak zatem widać nie jest to wcale tak duża kwota, jaką można sobie wyobrazić. I niezależnie od tego, czy mowa tutaj o marce Adidas, Reebok, Puma czy New Balance. 

Ile kosztuje wyprodukowanie sneakersów

Mamy nadzieję, że powyższy wpis okazał się dla Ciebie ciekawy i wiesz już ile kosztuje wyprodukowanie sneakersów.

Pokaż więcej wpisów z Grudzień 2020
Analizujemy zanonimizowane informacje naszych użytkowników, aby lepiej dopasować naszą ofertę oraz zawartość strony do Twoich potrzeb. Strona ta korzysta również z plików cookie, aby np. analizować ruch na stronie. Możesz określić warunki przechowania lub dostęp plików cookie w Twojej przeglądarce. Dowiedz się więcej
Ok, rozumiem
pixel