Historia marki Under Armour

2019-12-13
Historia marki Under Armour

Zapewne wielu z Was doskonale kojarzy amerykańską markę odzieżową Under Armour. Została ona powołana do życia w 1996 roku i od tamtego czasu prężnie rozwija swoją ofertę produktową oraz trafia na coraz to nowsze rynki. W dzisiejszym wpisie pragniemy zapoznać Was z historią tej szanowanej przez sportowców z całego świata firmy. Zapraszamy do lektury!

Under Armour - jak to wszystko się zaczęło?

Za powstaniem marki Under Armour stoi amerykanin Kevin Plank, który na pomysł utworzenia firmy wpadł w 1996 roku podczas studiów. Był on studentem aktywnie uczestniczącym w uniwersyteckim team’ie futbolu, gdzie wraz z pozostałymi kolegami ciężko pracował na sukces drużyny. Podczas treningów Plank zauważył jak bardzo problematyczna jest zwykła bawełniana koszulka, którą zakłada pod pancerz ochronny. Postanowił on stworzyć odzież przeznaczoną dla sportowców, której zadaniem miało być odprowadzanie wilgoci. Pierwszym produktem jego nowopowstałej firmy Under Armour była koszulka wykorzystująca innowacyjną technologię HeatGear. Co ciekawe początki manufaktury miały miejsce w piwnicy, a niespełna po roku funkcjonowania na rynku, marka wygenerowała prawie 20 tysięcy dolarów zysku. Właśnie w taki sposób powstał jeden z czołowych dostawców produktów takich jak odzież i buty sportowe.

Liczne sukcesy marki i ciągłe poszerzanie oferty

Na przestrzeni kolejnych lat Under Armour prężnie się rozwijał, przedstawiając światu kolejne nowatorskie rozwiązania. W 1998 roku brand ten zaprezentował doskonale znaną aż po dziś dzień serię ColdGear, którą przyjęto sporym zainteresowaniem. W tym czasie również, siedziba firmy została przeniesiona do Baltimore i rozpoczęły się liczne akcje promocyjne. Produkty Under Armour - koszulki, obuwie sportowe i wiele innych często można było spotkać w reklamach oraz znanych filmach, z chęcią nosili je także znani sportowcy. W 2003 roku oferta tej amerykańskiej firmy została poszerzona o odzież dla kobiet, a nieco później dla dzieci. Sukces marki zaczął się objawiać także w zwiększonych przychodach, po niecałych 10 latach wygenerowała ona zyski na poziomie ponad 280 milionów dolarów. W 2010 roku Under Armour mógł się już pochwalić wieloma interesującymi umowami ze znanymi partnerami. W 2015 roku wykupił on przedsiębiorstwa, które odpowiadały za stworzenie aplikacji służących do monitorowania aktywności sportowych - Endomondo oraz MyFitnessPal. Ciekawostką jest, że z programów tych korzysta aktualnie ponad 200 milionów użytkowników z całego świata. W dzisiejszych czasach Under Armour to doskonale znana marka, która zdobyła wysoką pozycję na rynku. W jej ofercie znaleźć można wiele funkcjonalnych produktów, np. odzież do biegania w chłodne dni, czy stylowe kurtki damskie sportowe

koszulka under armour

Jak widać, opisywany przez nas brand poza szeroką ofertą produktów o doskonałej jakości, może pochwalić się także interesującą ofertą. Jeśli jesteś ciekaw popularnych rozwiązań od tej firmy, sprawdź także nasz archiwalny wpis: technologie Under Armour.




Analizujemy zanonimizowane informacje naszych użytkowników, aby lepiej dopasować naszą ofertę oraz zawartość strony do Twoich potrzeb. Strona ta korzysta również z plików cookie, aby np. analizować ruch na stronie. Możesz określić warunki przechowania lub dostęp plików cookie w Twojej przeglądarce. Dowiedz się więcej
Ok, rozumiem
pixel