Historia linii Adidas EQT

2019-06-27
Historia linii Adidas EQT

EQT to bez wątpienia jedna z najbardziej popularnych linii, jaką wypuściła kiedykolwiek firma Adidas. Zamysł na jej stworzenie narodził się pod koniec lat 80’ - czyli w czasach, w których marka nie była jeszcze potentantem na rynku obuwia oraz odzieży sportowej. Produkty z serii EQT, nawołujące swoim designem do minimalizmu oraz prostoty zdecydowanie miały wpływ na późniejsze sukcesy firmy. W dzisiejszym wpisie chcemy przedstawić Wam, jak wyglądała pokrótce historia jej powstania.

Początki linii Adidas Equipment

Equipment (w skrócie EQT) to seria wypuszczona spod szyldu marki Adidas. Od samego początku jej głównym hasłem było “Everything that is essential. Nothing that is not” co w przełożeniu na nasz język brzmi mniej więcej “ Wszystko co niezbędne. Nic co nie jest”. W czasie kiedy powstał pomysł na stworzenie unikalnej kolekcji, Adidas kojarzony był raczej z miejskim stylem, głównie za sprawą popularnego modelu Superstar. Osoby stojące za marką postanowiły odmienić nieco jej profil i wyjść do świata z produktami, stricte dedykowanymi do sportowych aktywności. Pierwsze obuwie Adidas opatrzone symbolem EQT pojawiły się na początku lat 90 oraz wyróżniały się stonowanymi kolorami. Królowała biel, zieleń oraz czerń, czyli barwy zupełnie odwrotne do tych, które w tym czasie były na topie. Jak przystało na porządne buty sportowe, Equipment’y miały za zadanie zapewnić użytkownikom odpowiednią ochronę oraz wsparcie dla stóp podczas wysiłku. Model, który zupełnie odbiegał od dotychczasowych standardów stał się w krótkim czasie niezwykle popularny oraz pozwolił marce wygenerować wysokie wyniki sprzedażowe. Warto dodać, że to również w tym czasie zmianie uległo logo firmy - legendarna koniczyna została zastąpiona “piramidką”.

Marka Adidas w XXI wieku

Zmiana profilu firmy, na taką która dostarcza profesjonalne, a przy okazji stylowe obuwie sportowe udała się w stu procentach. Dyrektorem generalnym Adidasa został Herbert Heiner, który postanowił realizować dalszą ekspansję rynku sportowego. Jego działania pozwoliły nawiązać marce współpracę ze sportowcami takimi jak np. piłkarz David Beckham, czy bokser Muhammad Ali. Dużym przełomem okazało się połączenie sił niemieckiej marki ze Setllą McCartney - brytyjską projektantką mody i kostiumografką. Od tej pory Adidas stał się brandem, który nie tylko dostarcza wygodne buty, ale także kreuje nowe trendy.

Powrót klasyki - Equipment dziś

Pomimo wielu odważnych, biznesowych kroków oraz sukcesów w świecie mody, Adidas zaczął notować spadki sprzedażowe. Eksperci pracujący w firmie postanowili dać drugie życie produktom z linii EQT. W 2017 roku miała miejsce premiera nowych wydań obuwia oraz odzieży sygnowanej właśnie tym symbolem. Niezmienne od czasu pierwowzoru pozostały: wysoka jakość, doskonałe materiały, a także oryginalny charakter butów. Zmianie uległy natomiast kolory przewodnie, które tym razem skupiają czerwień, czerń oraz biel. Model Turbo Red oraz wydania EQT Basket ADV okazały się strzałem w dziesiątkę - sprawiły, że ludzie na nowo pokochali sportowy charakter Adidasa, który doskonale wkomponował się w obecnie panujące trendy. Na koniec warto dodać, że w ofercie sklepu Yessport znajdziecie buty Adidas z serii EQT.

Jeśli zainteresował Cię ten artykuł, sprawdź koniecznie nasz poprzedni wpis: Historia marki Dr. Martens

 

Analizujemy zanonimizowane informacje naszych użytkowników, aby lepiej dopasować naszą ofertę oraz zawartość strony do Twoich potrzeb. Strona ta korzysta również z plików cookie, aby np. analizować ruch na stronie. Możesz określić warunki przechowania lub dostęp plików cookie w Twojej przeglądarce. Dowiedz się więcej
Ok, rozumiem
pixel