Co jeść przed i po treningu?

2020-08-28
Co jeść przed i po treningu?

Nie ma wątpliwości co do tego, że prawidłowe odżywianie to niezwykle ważny aspekt, o którym należy pamiętać jeśli chce się schudnąć i przeprowadzać efektywne treningi. Wiele początkujących osób nie zdaje sobie sprawy z tego jakie posiłki powinny spożywać oraz w jakim odstępie czasowym. W dzisiejszym artykule pragniemy przedstawić Wam kilka porad związanych z jedzeniem przed i po wysiłku fizycznym. 

Jakie posiłki spożywać przed treningiem?

Jeśli jesteś osobą, która lubi rozpocząć dzień od intensywnego treningu to pamiętaj o tym, że Twój organizm potrzebował będzie cukrów złożonych oraz prostych. Pierwsze z nich dostarczą mu energii potrzebnej podczas ćwiczeń, a drugie - działające szybciej, pozytywnie wpłyną na pracę mózgu. Dobrą przekąskę przed poranną aktywnością fizyczną stanowi mieszanka owoców i orzechów. Ćwicząc po południu - nie musisz spożywać dużej ilości węglowodanów, o ile zjadłeś odpowiednią ich ilość z porannym posiłkiem. Ważne jest, by przed treningiem nie najadaćć się do syta oraz nie spożywać produktów ciężkostrawnych, o wysokiej zawartości tłuszczu. Tego typu posiłek może negatywnie wpłynąć na Twoje samopoczucie podczas trenowania, a Twój organizm będzie musiał zużyć większą ilość energii na przetworzenie go. Nie polecamy również jeść przed ćwiczeniami dań z zawierających w swoim składzie skrobię, która jest węglowodanem pobudzającym pracę układu pokarmowego, przez co w krótkim czasie ponownie możemy stać się głodni.

Co jeść po ćwiczeniach?

Zastanawiasz się co jeść po treningu by dostarczyć organizmowi brakujących elementów? Wzmożony wysiłek wpływa na szybszą przemianę materii, dzięki czemu ludzkie ciało domaga się białka. Najlepszym rozwiązaniem jest dostarczyć je w postaci nabiału - czyli jogurtu lub twarogu. Bezpośrednio po ćwiczeniach dobrze jest zjeść lekki posiłek. Jeśli ćwiczyłeś rano, zjedz śniadanie z wysoką ilością węglowodanów - możesz sięgnąć po pieczywo lub sporządzić danie z makaronem. Oczywiście dobrze sprawdzi się także ryż z bogatym w białko mięsem. Po wieczornym treningu zjedz niskokaloryczną kolację, która będzie zawierać cukry pomagające w regeneracji organizmu. Taki posiłek należy zjeść jednak co najmniej dwie godziny przed pójściem spać.

jedzenie dla aktywnych fizycznie

Warto dodać, że potrzeby żywieniowe przed i po treningu mogą być różne dla osób uprawiających różne sporty oraz chcących osiągnąć inne efekty. Po treningu siłowym najlepiej zjeść danie z dużą ilością białka, z kolei po sesji biegowej dobrze zjeść posiłek bogaty w warzywa, które pomagają odkwasić organizm. Podczas takiej aktywności nie zapominaj także o prawidłowym nawadnianiu się oraz o tym by ubrać wygodne buty sportowe!

Mamy nadzieję, że powyższy wpis okazał się dla Ciebie pomocny i dzięki niemu wiesz już co jeść przed treningiem i po jego zakończeniu. Polecamy sprawdzić także nasz poprzedni wpis: Dlaczego warto biegać w lesie?



Pokaż więcej wpisów z Sierpień 2020
Analizujemy zanonimizowane informacje naszych użytkowników, aby lepiej dopasować naszą ofertę oraz zawartość strony do Twoich potrzeb. Strona ta korzysta również z plików cookie, aby np. analizować ruch na stronie. Możesz określić warunki przechowania lub dostęp plików cookie w Twojej przeglądarce. Dowiedz się więcej
Ok, rozumiem
pixel