4 kroki do zmotywowania się do treningów

2020-04-28
4 kroki do zmotywowania się do treningów

Nie ulega wątpliwości, że tylko regularne treningi są w stanie dać zauważalne efekty. Niestety wiele osób po stosunkowo krótkim czasie traci zapał do ćwiczeń. Jak zmotywować się do treningów i uzyskać wymarzone rezultaty? O tym przeczytacie na łamach dzisiejszego wpisu. Miłej lektury!

Wybierz dyscyplinę, która będzie sprawiała Ci przyjemność

Podstawową kwestią, która bez wątpienia ma wpływ na to czy będziesz ćwiczył regularnie jest dyscyplina sportowa. Zanim wprowadzisz do swojego życia rutynę związaną z aktywnością fizyczną, zastanów się jaki typ sportu będzie dla Ciebie odpowiedni i sprawi Ci frajdę. Każdy ma swoje preferencje oraz predyspozycje. Jedni preferują bieganie po lesie, gdyż lubią ciszę której można tam doświadczyć, inni wolą z kolei treningi personalne na siłowni, gdyż taka forma ich motywuje do cotygodniowych ćwiczeń. Warto dodać, że w dzisiejszych czasach istnieje cała masa zajęć zorganizowanych, na których można ćwiczyć od jogi po sztuki walki. Pamiętaj, że wybór uzasadniony jedynie tym, że dany sport jest aktualnie na topie niekoniecznie musi okazać się trafny. Pomyśl jaki rodzaj aktywności będzie sprawiał Ci przyjemność i rób to - najlepiej kilka razy w tygodniu!

Znajdź partnera do ćwiczeń

Kolejnym krokiem, który znacząco może zmotywować Cię do regularnych treningów jest znalezienie towarzystwa. Dzięki temu będziecie mogli się nawzajem wspierać, gdyż jak wiadomo zdecydowanie łatwiej jest się usprawiedliwiać przed samym sobą, niż przed kimś innym. Porozmawiaj ze znajomymi, członkami rodziny lub partnerem - być może ktoś z nich również chce wprowadzić do swojego życia sport. Jeśli nikt nie przychodzi Ci do głowy, nie martw się! Jeśli planujesz zapisać się na siłownię lub zajęcia zorganizowane, z pewnością po kilku treningach znajdziesz swoją bratnią duszę, z którą wzajemnie będziecie wspierać się w walce z lenistwem.

Wyposaż się w odzież i akcesoria sportowe

Chyba każdy zgodzi się z tym, że nic tak nie motywuje do ćwiczeń jak nowy strój, buty sportowe i akcesoria. Jeśli do tej pory nie uprawiałeś żadnych aktywności fizycznych to z pewnością brakuje Ci dodatków tego typu. W przypadku, gdy planujesz rozpocząć regularne treningi na siłowni sprawdź koniecznie nasz wpis: Jak się ubrać i co zabrać na siłownię. Niezależnie od tego, czy zamierzasz biegać na świeżym powietrzu, jeździć na rowerze, a może grać w tenisa - potrzebna będzie Ci przewiewna odzież i wygodne obuwie sportowe. Pamiętaj także, żeby regularnie się nawadniać podczas ćwiczeń. Pomoże Ci w tym stylowy bidon, który znajdziesz w ofercie naszego sklepu!

Ćwicz własnym tempem

Bardzo ważną kwestią w uprawianiu każdej dyscypliny sportowej jest ćwiczenie swoim własnym tempem. Jeśli dopiero zaczynasz swoją przygodę z aktywnościami fizycznymi to pamiętaj o tym by zachować zdrowy rozsądek i ćwiczyć, zaczynając od najmniejszych ciężarów, czy dystansów. “Przetrenowanie” na pierwszych treningach z pewnością Cię zniechęci do dalszych ćwiczeń. Właśnie dlatego tak ważne jest zastosowanie reguły małych kroków oraz stopniowe zwiększanie trudności ćwiczeń i skali wysiłku. 

4 kroki do zmotywowania się do treningów

Mamy nadzieję, że zastosowanie powyższych kroków do swojego życia sportowego sprawi, że odnajdziecie dodatkową motywację do regularnych ćwiczeń.

Polecamy sprawdzić także nasz poprzedni artykuł: Najpopularniejsze technologie w butach do biegania



Pokaż więcej wpisów z Kwiecień 2020
Analizujemy zanonimizowane informacje naszych użytkowników, aby lepiej dopasować naszą ofertę oraz zawartość strony do Twoich potrzeb. Strona ta korzysta również z plików cookie, aby np. analizować ruch na stronie. Możesz określić warunki przechowania lub dostęp plików cookie w Twojej przeglądarce. Dowiedz się więcej
Ok, rozumiem
pixel